woensdag 2 februari 2011

SET FOTO'S

Vandaag heb ik in de studio het portret van meneer de Bruijn gemaakt. Ik ben begonnen met het opzetten van mijn set zoals ik dit had gedaan met mijn test. Vervolgens heb ik Marleen gevraagd nog even model te zitten. Dit om te kunnen zien wat het licht deed. Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan omtrent de lelijke schaduw aan de linkerkant. Ik heb een grote softbox aan deze kant geplaatst zodat het licht van de hoofdlamp zal weerkaatsen op het witte doek en zo zacht de schaduw zou opvullen. Ik vond het direct mooier worden.

Om 13:00 was meneer de Bruijn er en konden we aan de slag. Marleen heeft wat set foto’s en actie foto’s gemaakt. Meneer de Bruijn ging zitten en was eigenlijk na 5minuutjes vrij relaxed. We praatte wat en ondertussen schoot ik wat foto’s. Ik heb ervoor gekozen een wat strakkere blik en een vrolijk blik te fotograferen. Dit omdat hij op mij als een zeer vrolijke en positieve man over kwam. Een hele strakke/strenge foto leek mij niet meer passend.

Het fotograferen verliep goed en relaxed. Na wat foto’s hebben we ze samen doorgekeken. Daarna nog een paar geschoten. Iets vrolijkere versies. Ten slotte hebben we de foto’s samen doorgekeken en de leukste uitgekozen… Het verliep eigenlijk allemaal soepel.
En toen stond meneer de Bruijn voor eeuwig op de foto voor het fotojaarboek 2010/2011 ;-)





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten