donderdag 17 februari 2011

AANSTUREN VAN DE MODELLEN

Vandaag heb ik dan eindelijk het groepsportret gemaakt. De hele klas (naja, op 1 na) was aanwezig, dus dat was echt super fijn! Het was een leuke klas die het zelf ook belangrijk vond om een herinnering te hebben voor later. Na een kwartier wachten was iedereen aanwezig en konden we beginnen met de foto. We zijn naar de kade gelopen en daar heb ik ze allemaal hun tas af laten doen. Dat staat namelijk wat stom. Ik ben naar hun toe gelopen en ik heb aangewezen waar ik ze wou hebben. Ook vertelde ik ze dat ze er voor moesten waken niet in de schaduw te staan want dan zou hun gezicht helemaal donker worden. En daar gaat het nou net om. Ik heb ze expres hun jas aan laten houden. Ik vond het zelf niet zo storend en daarbij zo enorm warm was het nou ook weer niet op de kade.

Vervolgens ben ik de groep gaan aansturen. Ik heb er zoveel mogelijk voor gezorgd dat ze een eenheid gingen vormen. Vooral aan de linkerkant wouden de jongens liever naast elkaar staan. Dit heb ik maar zo gelaten. Het fotograferen ging goed en na een paar opnames zat er al heel wat leuks tussen. Ik heb met de klas afgesproken dat zodra ik de foto's heb bewerkt ik nog even in hun klas kom om te bespreken welke foto zij het liefste in het jaarboek willen hebben.



Zie hieronder hoe ik de groep aanstuur: 

(het eindresultaat volgt later)




















(Let op mijn duim bij foto 3, hahaha)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten